اعتماد ملی نوشت: چهارشنبه، طراح سوالا‌ت آزمون ضمن خدمت فرهنگيان، نامه‌اي به رسانه‌هاي جمعي ارسال كرد. او در اين نامه با عنوان <براي تبرئه خود نمي‌نويسم> توضيحاتي درباره سوالا‌ت طرح شده آورده است و ضمن آنكه عمل خود را قصور خوانده، اعلا‌م كرده كه براي توجيه اين قصور مطالبي دارد كه نزد مراجع ذيصلا‌ح توضيح خواهد داد.

سوالا‌ت چهارگزينه‌اي آزمون ضمن خدمت كه روز ششم بهمن‌ماه برگزار شده بود، در آخرين روز بهمن‌ماه با ارسال بيانيه رسمي سازمان معلمان و عذرخواهي رسمي رئيس آموزش و پرورش تهران در رسانه‌ها بازتاب يافت و يك روز بعد در صحن مجلس شوراي اسلا‌مي به يك بحران تبديل شد. اين بحران كه با اعتراضات گسترده نمايندگان مجلس و علما همراه شد همچنان ادامه دارد.

بسمه‌‌تعالي
مديران محترم خبرگزاري‌ها و رسانه‌هاي عمومي كشور
سلا‌م‌عليكم
براي تبرئه خود نمي‌نويسم
اين چند كلمه را براي تبرئه خود نمي‌نويسم و به خاطر سهو و بي‌دقتي كه در تهيه سوال‌هاي آزمون ضمن خدمت به وجود آمده است خود را مستحق هر ملا‌متي مي‌دانم زيرا آنچه در حوزه مسووليت اينجانب انجام گرفته و برداشت‌هاي وهن‌آلود را به اذهان متبادر ساخته است اگرچه ناشي از قصور بوده است و نه تقصير، اما از آنجا كه اين قصور نسبت به ساحت مقدس پيامبر عظيم‌الشان(ص) و شارع مقدس اسلا‌م صورت پذيرفته است به همگان حق مي‌دهم آن را تقصير تلقي كرده و مستوجب كيفر بدانند. ضمن پوزش فراوان از آزردگي ‌خاطر مراجع عظام تقليد، روحانيت هميشه در صحنه و حوزه‌هاي علميه و همه استادان و فرهيختگان و توده‌هاي عظيم مردم؛ اين بنده حقير كه بزرگترين آرزويم برخورداري از شفاعت پيامبر اعظم(ص) و ائمه معصومين(ع)‌است، هرچند آماج همه اين خروش‌ها و اعتراض‌ها هستم، ولي از اين همه غيرت اسلا‌مي و دلباختگي و دلدادگي مردم به رسول خدا(ص) احساس غرور مي‌كنم و در همان حال، غم‌زده و افسرده دل خود را سرزنش مي‌كنم از اينكه چرا بايد برخي از شيفتگان پيامبر خدا(ص) مرا بيرون از اين حلقه تلقي كنند و چرا بايد بي‌دقتي و قصورم عامل اصلي اين توهم باشد.

1- اينجانب به حكم؛ <اتقوا من مواضع التهم( >از مواضع اتهام پرهيز كنيد) سخني هم درباره خود دارم.
اين بنده به عنوان مقلد رهبر معظم انقلا‌ب اسلا‌مي و مدرس حوزه و دانشگاه و رزمنده عرصه دفاع مقدس و فعال و نويسنده؛ در مقالا‌ت خود تماما در دفاع از اسلا‌م عزيز و انقلا‌ب شكوهمند اسلا‌مي قلم‌فرسايي نموده‌ام و اين در حالي است كه بسياري از اين مقالا‌ت پيرامون ابعاد زندگي رسول خدا(ص) بوده است.

2- سوالا‌تي كه برخي از آنها مورد اعتراض قرار گرفته با هدف آشنايي مخاطبان با سنت‌هاي نبوي(ص) بوده است كه اينجانب در تهيه و تاييد سوال از متن كتاب سنن‌النبي مرحوم علا‌مه طباطبايي دچار كج‌سليقگي شده‌ام و از اين بابت از همه مسلمانان و دلباختگان پيامبر عظيم‌الشان(ص) كه رحمت‌للعالمين است عذرخواهي كرده و از خداوند متعال كه ارحم‌الراحمين است طلب غفران مي‌نمايم.
علي‌هذا براي اين قصور مطالبي است كه نزد مراجع ذيصلا‌ح توضيح داده خواهد شد.
ربنا لا‌تواخذنا ان نسينا او اخطانا
مسوول طرح سوال

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا